Microsoft 365 är en plattform fylld med smarta verktyg för att underlätta din digitala arbetsplats och öka både din personliga effektivitet men även organisationers produktivitet i stort. Det kan dock vara lätt att gå vilse bland alla tillgängliga applikationer och därför även riskera att missa hjälpsamma funktioner och verktyg som kan underlätta din vardag.

Jag heter Michaela Bostrand, jobbar som Microsoft 365-konsult och hjälper företag att öka användningen och på så sätt uppnå maximal nytta med Microsoft 365. I den här artikelserien kommer jag att dela med mig av mina bästa tips för Microsoft 365.

I senaste inlägget pratade jag om olika sätt att presentera PowerPoint i Teams och i den här artikeln, som är den sista i denna serie, ger jag er info om hur man gör för att få med ljud när man skärmdelar möten i Teams.

Här hittar du de andra artiklarna i samma serie:

Del 1 Funktionerna i To Do
Del 2 To Do Tips och tricks
Del 3 To Do, Planner eller MS Lists?
Del 4 – Effektivisera din inkorg i Outlook
Del 5 – Slipp svar på mötesinbjudningar i inkorgen
Del 6 Olika sätt att presentera PowerPoint i Teams

Vill du visa en video med ljud i ditt Teams-möte? Detta är vad du behöver göra!

Genom att dela systemljudet kan du strömma ljud från datorn till mötesdeltagare via Teams. Du kan använda den för att spela upp ett videoklipp eller ett ljudklipp som en del av en presentation.

Om du vill dela ditt systemljud går du följande steg:

  • Välj Dela i möteskontrollen
  • Välj Inkludera datorljud

När du delar kommer alla dina systemljud, inklusive aviseringar, att ingå i mötet.

Du kanske får ett fel som säger ”Växla högtalare för att inkludera ljud”. För att åtgärda detta måste du se till att din Windows-ljudenhet är samma som din ljudenhet i Teams.

Titta på den här videon för mer hjälp:

Det var sista delen i denna serie, längre upp i inlägget hittar du de tidigare delarna.

Vill du veta mer?

Kontakta Michaela Bostrand