Projektbeskrivning
Lär dig mer om tjänstedesign

Digitaliseringen har gjort att utvecklingen i samhället går snabbare än någonsin. Förutsättningarna förändras snabbt och vi måste hitta nya sätt att göra saker på. Att använda design som metod innebär att vi jobbar tillsammans med andra för att se ett problem från olika perspektiv.
Mål
Efter kursen kommer du ha övergripande förståelse för vad tjänstedesign handlar om, vilket värde tjänstedesign skapar för en organisation och deras målgrupper. Du har också provat på några av de verktyg som används inom tjänstedesign.
Målgrupp
Kursen vänder sig till dig som ska delta i tjänstedesignarbete eller på annat sätt ska arbeta nära tjänstedesigners. Kursen är en introduktionskurs som alla skall kunna gå utan krav på förkunskaper. Är du intresserad av att få en grundläggande förståelse för vad tjänstedesign handlar om så passar kursen dig.
Upplägg
Kursen omfattar 6 timmar där vi varvar teori och praktik. Varje praktiskt moment inleds av ett kort teoriavsnitt, men det är främst fokus på praktiskt arbete. Under övningarna arbetar vi utifrån en fiktiv utmaning.
Första delen av kursen handlar om att förstå problemet. Vi tittar på utmaningen, behoven och hur vi definierar ett problem. Andra delen handlar om att hitta lösningen. Vi arbetar med idégenerering, visualisering och prioritering.
Kurslängd
En dag, 9:00 – 16:00
Pris
6000 SEK exkl. moms